Diskriminace Ostravanů? Jednotná ostravská zóna 77 není povinná pro všechny.

Publikováno uživatelem

Hlavní novinkou v ostravské MHD pro letošní rok je sjednocení městských zón 1-4 v jednu. Všichni kdo doposud využívali všechny ostravské zóny při nákupu dlouhodobějších kupónů ušetří. Naopak ti co si doposud vystačili s jednou zónou, si v letošním roce připlatí.

Toto tvrzení však neplatí pro všechny. Díky půlroční výjimce vznikla paradoxní situace, kdy cestující dojíždějící do Ostravy z okolních měst stále mají možnost si pořídit některou z dřívějších zón 1-4 podle své potřeby. Tuto výjimku lze využít pouze v kombinaci s některou z mimoostravských zón do konce června. Poté již budou pravidla stejná pro všechny. Není tajemstvím, že právě mimoostravští cestující nejhlasitěji protestovali proti zavedení jednotné ostravské zóny 77 v kombinaci s terminály. Kdy jsou nuceni vystoupit ze spojů na okraji města a dále využít místní MHD, kdežto dříve je spoj dovezl až do centra Ostravy.

Toto rozhodnutí však pobořilo značnou část Ostravanů, kteří tuto možnost nemají. Nejvíce se tato změna dotkla rodin se školáky, kterým stačila na cestu do školy a mimoškolní aktivity místní zóna. Pro Ostravany máme dobrou zprávu radní pracují na koncepci zvýhodnění obyvatel Ostravy při nákupu dlouhodobé jízdenky před dojíždějícími z okolních měst. Podobně jako v Brně mají být v budoucnu zvýhodnění obyvatelé s trvalým bydlištěm na území Ostravy a bezdlužnosti vůči městu. Jen díky administrativním překážkám se nepodařilo dané zvýhodnění zavést v letošním roce. My věříme, že se radním podaří co nejdříve dokončit tento projekt ke spokojenosti místních občanů a ti budou MHD využívat častěji.

Načítání…

Komentáře 7

  1. Nechápu, proč bych měla jezdit na Hranečník, kde nic není a pak přejíždět do centra za dalších 30korun. To už mě vyjde v jednom člověku cesta levněji autem. Trochu kontraproduktivní. A nápad, že bus mi jede na Hranečník a navazující spoj vyjíždí z úanu je taky geniální. Tomu říkám zvýhodnění.

    1. Podívejte se na to z jiného pohledu: všichni si stěžují na smog a ovzduší v Ostravě a Ostrava to řeší tak, že vznikem těchto terminálů chce vytlačit dopravu ven z města

  2. “Vše výhodně a pro lidi“ Kdy už konečně začnou vymýšlet něco smysluplného i pro cestující kteří si chtějí koupit jen jedinou zónu nebo dvě bez vyjímky mít bydliště v Ostravě nebo mít jednu mimoostravskou. S takovou lidé budou zase jezdit raději autem.. a radní vymýšlet nové parkovací zóny, aby jim to mohli zakázat.

  3. Vracíme se zpět k autu..z Radvanic do centra 1 ZÓNA cca 13 min v MHD kvuli prestupu na Konecniku a mame platit všechny zóny ×3 (já manzel, syn ) ..ne děkuji..a to už nemluvím o úrovni cestování, smradu a okate Nekontrole některých občanů..

  4. Jan

    CO je smyslem toho článku? CO si z něj má čtenář vzít? Je cílem jej pouze znechutit? Podstatně více informací se dozvíme např. z tiskové zprávy DPO, která je volně dostupná na webu dpo.cz. Nevidím zde žádné srovnání původních cen jízdného a současného tarifu. Jednotlivé části článku jsou jaksi vytrženy z kontextu a v podstatě na sebe nijak logicky nenavazují. Věcnější připomínky k současnému fungování systému MHD mají i někteří diskutující pod článkem. Nezanedbatelným nedostatkem je rovněž používání slohu a interpunkce na úrovni žáka prvního stupně základní školy, nejednotné zarovnání textu a mizerná kvalita fotografie bez uvedení originálního zdroje. Iniciativa „fajna OSTRAVA“ je chvályhodná, ale bulvární, amatérský a povrchní styl (nejen) tohoto článku ji poněkud sráží v očích čtenářů.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *