Ostravská lanovka dostala zelenou

Publikováno uživatelem

Lanovka propojující Dolní oblast Vítkovice s místní ZOO vedoucí přes výstaviště Černou louku se dostala mezi prioritní projekty města, které mají pozměnit tvář Ostravy. I když má lanovka řadu odpůrců najdou se i zástupy zastánců, kteří jsou pro jednoznačně pro výstavbu lanovky. Ta ostatně k Ostravě patří, když v minulém století nad hlavami Ostravanů ve vozících přepravovala uhlí.

Aby se vůbec mohlo začít z plánováním zadali si radní zpracování studie proveditelnosti. Ta vyhodnotila jednotlivé varianty a možnosti, na základě doporučení by se měl projekt rozdělit do tří samostatných úseků. Hlavní trasa, tedy propojení DOV se ZOO, by měla na základě prvotních údajů stát 611 mil. Kč a spojit tyto turistické cíle do 12 minut jízdy. Další trasa by mohla propojit území Nové Karoliny s DOV a třetí by podle projektantů mohla vést přímo nad zoologickou zahradou. V rámci lanovky se počítá s výstavbou stanic na haldě Ema a Černé louce. Lanovka s kapacitou 8-10 osob v  kabince by měla hodinovou kapacitu 800 osob s možným navýšením limitu až na 1600 osob za hodinu.

„Výsledky studie proveditelnosti ukázaly, že projekt je životaschopný a může postoupit do další fáze. Zároveň již víme, že lanovka nebude primárně součástí městské hromadné dopravy, ale bude převážně turistickou atrakcí, a proto na ní nebudeme moct čerpat žádné dotace. To znamená, že s ohledem na náklady na projekt je málo pravděpodobné, že by do něj město investovalo samo. Souběžně s dalšími fázemi přípravy projektu budeme tedy hledat také investora, který by posléze projekt převzal anebo se kterým bychom jej realizovali společně,“ řekl primátor Tomáš Macura.

Mezi příznivce lanovky v Ostravě patří i Jarek Nohavice, který již o lanovce složil píseň. Avšak osud této stavby budou mít v rukou radní a zastupitele, kteří v příštím roce budou rozhodovat zdali lanovka v Ostravě bude či nebude. Případná výstavba by mohla začít v roce 2020, dokončení první etapy výstavby se očekává v témže roce.

Načítání…

Komentáře 4

  1. Prosim soudnost…lanovka je nesmysl…minimalne z ekonomickeho pohledu. Z pohledu preperavy osov zde neni nejmensi potre spojovat uvedene body. Takze by se jednalo poze o turistickou atrakci…ale…Nejsou zde panoramata kterymi by se mohli navstevnici kochat…krome kominu mittalu ktere by byly dominantou vyhledu z lanovky. Navstevnik vystoupi z lanovky a prvni dotaz bude…to je vse? A co jako ted? Proste nesmysl za 600 mil. Tech 600 mil jste meli dat tem polakum co tady chteli budovat ten zabavni park ala disneyland…to by melo z pohledu turismu smysl. Lanovka s nulovou potrebou prepravy a skaredymi vyhledy je spatny smer…clovek ktery prijede do DOV tam bude autem a pokid pojede do zoo tak zase autem. Jestli si potom myslite ze ty polske rodiny s detmi, ktere prijedou autem do zoo a po 5 hodinach vychazeji utahani a jsou radi ze jsou radi, pak jeste pojedou nejakou lanovkou se podivat na kominy krerych v polskem prihranici maji taky mraky, tak se pletete…jeste jednou zaver…je to nesmysl

  2. Vzpamatujte se prosím! Napřed opravme chodníky v celém městě, zameťme okolo cest, vyřešme nezastavěné proluky v centru města (jsou tam od 2.světové války), vysbírejme odpadky ze všech škarp, vybudujme cyklostezku po obou stranách Ostravice (jak je to zvykem všude ve světě, aby se mohlo jezdit jedním směrem sem a druhým tam) a až potom začněme přemýšlet o takových zbytečných nápadech!!! Je to stejné, jako s vybudováním nové linky tramvaje v Porubě, nebo s kandidaturou Ostravy na Evropské město kultury. Někteří politici prostě chtějí, aby tady po nich něco zůstalo, ať to stojí, co to stojí…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *