Poprvé od spuštění elektronických plateb ve vozidlech Dopravního podniku Ostrava překročil jejich počet prodej krátkodobých papírových jízdenek. Jenom v prosinci 2018 jsme si v síti DPO „pípli“ kartou téměř 471 000 krát za více než 8 160 000 korun.
Další růst elektronických plateb jízdného DPO očekává i v roce 2019. „Když se podíváte na data, která pečlivě sledujeme, tak vidíte, že se každý rok používání platební karty našimi cestujícími téměř zdvojnásobí. Za druhé pololetí roku 2016 evidujeme půl milionu plateb a teď jsme na třech milionech osmi stech tisících za rok 2018,“ říká předseda představenstva a generální ředitel DPO Daniel Morys.
Vzhledem k trendu nárůstu nákupu elektronických jízdenek plánuje DPO papírové jízdenky úplně přestat používat k 1. 1. 2020. Možnost zaplatit hotovostí úplně nezmizí, papírovou jízdenku vystřídá nová, tzv. „kreditní jízdenka“, která bude k dostání již od září v automatech na všech hlavních zastávkách „Tisk, prodej a údržba celého systému papírových jízdenek nás stojí zhruba 20 milionů korun ročně. Náklady na kreditní jízdenky odhadujeme v řádech milionů korun. To znamená, že celková úspora dopravního podniku bude 15 milionů korun ročně, což je například více než jeden nový elektrobus,“ dodává Daniel Morys.
Bezva pro ty, co jen občas projíždějí. Stejně zmrдské opatření, jako zrušení zón u dčj.
Stačí pořádně číst, že jízdenky budou, jen se ty kartičky budou vracet nejspíš. Navíc kdo. V. Dnešní době nemá. Kartu? I můj 85 otec má bezkontaktní kartu. Je to rychlejší jednodušší a navíc levnější kupovat jízdenky kartou než papírové.
Je to hlavně skvělé pro sledování pasažérů. DPO tím získává obrovský objem informací (které jsou v dnešní době nejcennější) o tom – jak často jezdíte, kudy jezdíte, kolik v MHD utratíte, kde přestupujete, v kolik hodin jezdíte atp. U příchozí platby se zobrazuje i jméno, takže ví i kdo s nimi jezdí. To samozřejmě s papírovou (anonymní) jízdenkou nejde…