Bikesharing v Ostravě odstartoval letos v květnu. Po spuštění bylo k dispozici 180 jízdních růžových kol v 39 stanicích. Ve středu 21. listopadu opustilo stojany na celkem 58 místech 240 kol. Denně si lidé půjčili téměř 600 kol. Více než 16 tisíc uživatelů za necelých sedm měsíců provozu ujelo přes 130 486 kilometrů. Nejoblíbenějšími a nejvyužívanějšími stanicemi byly Nová Karolina, Masarykovo náměstí, Komenského sady a Prokešovo náměstí.
Rozšíření systému sdílení jízdních kol je plánováno v obvodech Slezská Ostrava, Moravská Ostrava a Přívoz, Mariánské hory a Hulváky, Vítkovice, Ostrava-Jih, Poruba a Hošťálkovice. Stojany zajistí město Ostrava, jízdní kola, jejich opravy, redistribuce a servis pak bude v gesci vybraného provozovatele. Míst se stojany by mohlo být až 200 a kol v těch nejexponovanějších měsících až 600.
„V Ostravě bude systém sdílení jízdních kol pokračovat i v příštím roce. Jak konkrétně bude služba vypadat, zjistíme do pár týdnů. Aktuálně připravujeme soutěž na jejího poskytovatele. Počítáme s rozšířením obvodů, kde budou umístěny stojany i s navýšením počtu kol. Provozovateli jsme připraveni přispívat na každou výpůjčku. A podle dotazů od potenciálních dodavatelů služby je jasné, že zájem o Ostravu je i v tomto směru,“ řekla náměstkyně primátora pro životní prostředí Kateřina Šebestová.