Vysoká škola Báňská představila nové logo, které kopíruje aktuální designérský trend zjednodušení. Hlavním úkolem nového loga a následného vizuálu je sjednocení komunikace univerzity dovnitř i navenek a zlepšení identifikace univerzity jako kompaktního celku. Což se stávajícími znaky není možné. Samotné grafické znázornění pěti čar v novém logu odkazuje na knihu v posledně použitém znaku VŠB z roku 2008 a na plastiku Prométhea na rektorátu.
Na podzim roku 2016 se Kolegium rektora jasně vyjádřilo potřebu změny v komunikaci univerzity, jejímž cílem má být prezentovat univerzitu jako moderní instituci, která nabízí velkou škálu oborů. Na podkladě tohoto rozhodnutí byl zadán Katedře marketingu a obchodu Ekonomické fakulty VŠB-TUO úkol provést výzkumné šetření k image univerzity a fakult. Metodou focus group byly tázány skupiny zaměstnanců na všech fakultách, studenti, PR pracovníci i vedení, jak by se měla škola propagovat.
Z výzkumu jasně vyznělo: rozhodnutí ke změně znaku univerzity, zachování hlavní barvy univerzity, ponechání barevnosti fakult a zachování názvu univerzity s možností využití zkrácené verze VŠB – Technická univerzita Ostrava. Výzkumné šetření skončilo v září 2017 a poté se rozběhl proces přípravy loga. Poté co nové logo přijato kladně Kolegiu rektora a Akademický senát bylo logo představeno veřejnosti.
pane bože … to nemyslíte vážně!!!
Hrůza! Žádná anketa nebyla, kecy v kleci. Na podobné velké změny se vyhlašuje veřejná soutěž, tady si rektor dělá co chce, jako nějaký orientální despota. Příští volební období NEVOLIT!